Samenvatting
De meeste mensen hebben wel een paar flessen wijn in huis, kopen af en toe een voorraadje wijn in de aanbieding bij de supermarkt of de slijter, en lezen recensies van "wijnkenners' in de krant. Weinig mensen weten echter wat er allemaal bij komt kijken voordat een fles wijn in de winkel ligt. En hoe een bedrijf de concurrentie voor kan blijven in een wereld die reputaties in één seizoen kan maken of breken…..
De overname van een wijngaard is een riskante business. In het geval van Chateau Margaux in de Franse streek Bordeaux kunnen we gerust spreken van een succesverhaal. We volgen de eigenaresse in haar pogingen om voet aan de grond te krijgen in China, Hong Kong en India en we zien hoe het weer de beste plannen in de war kan sturen. In Zuid-Afrika geven drie wijnmakers hun visie op de toekomst van hun land. Eén van hen doe met zijn "Cape Jazz Shiraz' mee aan de Internationale Wine Challenge in Londen. Tot slot maken we kennis met de hofleveranciers van het Britse koningshuis, de Berry Brothers, opgericht in 1698 en nog even traditioneel als vroeger. Drie verschillende kanten van een unieke bedrijfstak belicht, waarin duidelijk wordt dat er meer komt kijken bij de productie van een fles wijn dan je aan het etiket kunt aflezen.
Bestellen
DVD |
|
Bestel!
|
Dvd, 1 disk, speelduur 180:00 minuten |
|